ادامه....

5) برق و اتصال دوربین را چک کنید:

در صورت امکان دوربین را چک کنید تا اطمینان حاصل کنید که دوربین روشن است. اغلب دوربین ها چراغ های LED دارند که وضعیت روشن بودن دوربین و متصل بودن آن به شبکه و انتقال اطلاعات را مشخص می کند. خیلی وقت ها ممکن است این چراغ های LED داخل بدنه دوربین پنهان شده باشند. اگر برق دوربین از یک منبع خارجی تامین می شود(دوربین های بدون POE) در صورت خاموش بودن چراغ های LED منبع تغذیه برق را بررسی کنید. 

اگردوربین دارای POE است و برق ندارد، بررسی کنید که آیا به سوییچ  POE یا میداسپن متصل است یا نه.

اطمینان حاصل کنید که قدرت توان الکتریکی مناسب را دریافت می کند، دوربین های مناسب برای فضای خارجی ساختمان که دارای گرم کننده یا فن هستند و دوربین های PTZ اغلب نیازمند High-POE یا POE+30W یا POE+60W هستند که از 15 واتی که توسط اغلب سوییچ های POE استاندارد فراهم می شود بیشتر است و اغلب نیازمند میداسپن هایی با قدرت توان الکتریکی متفاوت هستند. بعضی از دوربین ها که به توانی بیش از 15 وات نیاز دارند با این میزان توان روشن و متصل می شوند اما تصویر را انتقال نمی دهند و یا به دستورات PTZ پاسخگو نیستند.

خود سوئیچ POE م می تواند ایجاد کننده مشکل باشد. بعضی از سوییچ های POE توان کافی برای تامین 15 وات برای همه پورت ها را ندارند و اگر به حداکثر ظرفیت خود رسیده باشد نمی تواند به دوربین دیگری برق برساند. برای رفع مشکلات دوربین را به یک تزریق کننده POE یا میداسپن مناسب متصل کرده تا ببینید که آیا مشکل همین است یا نه.

6) بررسی کابل کشی:

اگر چراغ های اتصال و/یا فعالیت چشمک نمی زنند احتمالا اشکال از کابل است. تعداد زیادی از اشکالات مربوط به اتصال مربوط به کابل کشی هستند. رفع مشکلات پایه IT تاکید زیادی بر بررسی کابل های انتقالی می کند. چون نتیجه حاصل از این مجموعه به اندازه ضعیفترین اتصال آن قدرتمند خواهد بود. چک کردن کابل های دیتا برای پیچ خوردگی، ساییدگی، اتصال و پایانه های بدیک گام بسیار اولیه رفع مشکلات است. اتصالات کابل و پچ پنلی که به صورت دستی و با عجله ایجاد شده باشند ممکن است دچار مشکل سیم های متقاطع و یا شل شدن اتصال دهنده ها شوند.

گاهی اوقات برقی که در کابل به یک دوربین POE جریان پیدا می کند می تواند دوربین را روشن کند اما سیم های دیتا ممکن است متقاطع بوده و یا متصل نباشند و مانع از اتصال شبکه شوند. برای رفع مشکلات از یک تستر کابل برای بررسی سیم کشی استفاده کنید و یا از یک کابل خوب که می دانید سالم است برای وصل کردن دوربین استفاده کنیید و ببنید که اتصال برقرار می شود یا خیر. اگر از پچ پنل استفاده شده است، کابل پج پنل را بررسی کنید، این کار اغلب مورد غفلت قرار می گیرد.

7) پسورد را بدانید:

اگر می توانید دوربین را پینگ کنید اما نمی توانید با VMS ، مرورگر وب یا برنامه جستجو کننده به آن متصل شوید، ممکن است علت آن نام کاربری یا کلمه عبور اشتباه باشد. از پسورد پیشفرض دوربین استفاده کنید. اگر اطلاعات کاربری پیشفرض کار نکرد احتمالا کسی آن ها را تغییر داده و برای اتصال لازم است که آن اطلاعات جدید را پیدا کنید.

به طور فزاینده ای تولیدکنندگان دوربین های آی پی کاربران را مجبور به تغییر کلمه عبور پیشفرض پس از اولین ورود می کنند. این کار امنیت را افزایش می دهد اما ریسک را افزایش می دهد زیرا کلمه عبور پیشفرض دیگر کار نمی کند. اگر مشکوکید که شاید مشکل فراموش کردن کلمه عبور است یا طبق دستورالعمل شماره 9 با تولید کننده ارتباط برقرار کنید و یا مطابق دستورالعمل 10 دوربین را به تنظیمات کارخانه ای باز گردانید.

8) بروز رسانی firmware:

اگر دوربین روشن می شود، بالا می آید و به صفحه وب دوربین دسترسی دارید اما مشکلات دیگری دارید(مانند قادر نبودن به اتصال به VMS)، firmware دوربین را با آخرین firmware موجود مقایسه کنید. اگر به روز نیست، شاید بخواهید بروز کردن آن را مد نظر قرار دهید. این کار گاهی مشکل را حل می کند اما ارتقاء firmware گاهی هم می تواند مشکلاتی ایجاد کند پس برای انجام این کار دقت کنید.

9) قهرمان بازی در نیاورید و کمک بخواهید:

اگر همه راهکارهای قبلی را امتحان کردید و هنوز نتوانسته اید دوربین را به کار بیندازید، به وبسایت سازنده بروید و راهنمای رفع مشکلات آن مدل خاص را در آنجا پیدا کنید و اگر این کار هم به شما کمک نکرد با پشتیبانی فنی شرکت تئلید کننده تماس بگیرید. خیلی وقت ها آن ها "فوت و فن" های خاصی برای محصولاتشان دارند و می توانند از طریق اینترنت به کامپیوتر شما متصل شده اشکال را تشخیص دهند. از کمک گرفتن از آن ها نترسید، خیلی وقت ها تکنیسین ها ساعت ها وقت را برای یافتن مشکلی هدر می دهند که بخش فنی شرکت تولید کننده می تواند در چند دقیقه آن را رفع کنند.

10) بازگرداندن دوربین به تنظیمات کارخانه:

بعضی ها این راهکار را موثرترین قدم برای برداشتن می دانند. برخلاف راهکار شماره 1 که ریبوت کردن دوربین بود، بازگرداندن به تنظیمات کارخانه همه تنظیمات و پیکربندی ها را حذف می کند و دوربین را به تنظیمات اولیه کارخانه باز می گرداند. اغلب دوربین های تحت شبکه یک دکمه ریست/سوراخ سوزنی در پشت خود دارند که امکان بازگرداندن دوربین به تنظیمات پیشفرض را فراهم می کند.(نکته: این مسئله در مورد همه دوربین ها صادق نیست)

متاسفانه گاهی سیستم عامل دوربین های مداربسته ممکن است خراب شوند و یا تنظیمات در پیکربندی به وجود بیاید که می تواند باعث شود دوربین از کار بیفتد. بازگرداندن دوربین به تنظیمات پیشفرض آن را به نقطه مرجع ثابتی که پیکربندی مجدد می تواند از آن آغاز شود بر می گرداند. هرچند به محض اینکه دوربین را حالت به پیشفرض بر گردانید تمام تنظیمات و تاریخچه(history) آن که ممکن است برای عیب یابی آتی حیاتی باشد از دست خواهد رفت. بهتر است پیش از انجام این کار با پشتیبانی فنی مشورت کنید.

نتیجه

این لیست شامل همه اشکالات احتمالی نیست اما عمومی ترین گام ها برای به راه انداختن یک دوربین IP سمج را شامل می شود. شاید شما هم راهکارهای مفید خود را داشته باشید که در این صورت شما را تشویق می کنیم که این راهکارها را برای ما ارسال کنید تا به این لیست اضافه کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفاً با ما تماس بگیرید:

44601936 - 44609503 - 44601893

همراه:

09125343100 - 09128464702

 در تلگرام با ما در ارتباط باشد.

نشانی : بزرگراه ستاری ، بزرگراه همت ، بنفشه 13 پلاک 51

سلام دوست ارجمندم

سپاس از اینکه از وبلاگ ما بازدید کردید !

بهروز شریفی هستم . عاشق دنیای نظارت تصویری !

دانش آموخته رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات ، 7 ساله که کارشناس مرکز پایش و مانیتورینگ شهر تهرانم . در این وبلاگ تلاش میکنم آموخته ها و تجارب چند ساله خود از دنیای نظارت تصویری را با علاقمندان این رشته به اشتراک بگذارم . لینک مرجع اصلی مطالب را هم برای مطالعه تخصصی تر قرار میدهم. با دوستانی که در هر رشته ای وبلاگ تخصصی و مرجع داشته باشند تبادل میکنم.

لطفاً با نظرات ، پیشنهادات یا انتقادات خود ما را به چالش بکشید....

شماره همراه :

09125343100

 در تلگرام با من در ارتباط باشد.