شما در نظر داشته باشید که برای کنترل قسمت هایی از یک مجموع نیازمند به این هستید که اپراتور های جداگانه انتخاب کنید طوری که هر اپراتور قسمتی از این مجموعه را کنترل کند. در این سیستم مدیریت به آسانی این کار را انجام می دهد و در پایان هر فرد فقط قسمتی که به او سپرده شده است را کنترل می کند و به بخش های دیگر نمی تواند دسترسی داشته باشد.

 

 

کل کار کنترل تجهیزات و IP را یک نرم افزار قدرتمند و بسیار کاربردی انجام می دهد. این خود به حفاظت فیزیکی و حجم دستگاه ها و رک های تولید شده توسطه سیستم آنالوگ کمک می کند. مدیریت هر کجا که باشد می تواند دستوراتی منتقل و یا نقض کند و دیگر نیاز به جابجا شدن دستگاهها و تجهیزات در سیستم دیجیتال نمی باشد و تمامی فرمانها در شبکه می باشند. انتقال تصویر خود بخش مهمی از این صنعت است طوری که در ایران با خطوط اینترنتی پایین هم مدیران می توانند در نبود خود در هرکجا که هستند مرکزخود را کنترل نمایند. در این راه سیستم دیجیتال کمک شایانی به مدیریت دارد، چون تعداد دوربین های مداربسته زیاد می باشد حجم داده ها برای سیستم آنالوگ بسیار زیاد هست تا جایی که امکان انتقال تصویر در بسیاری از موارد امکان پذیر نمی باشد ولی در سیستم دیجیتال این مشکل به طور کامل حل شده است. مدیران از انتقال تصویر بخوبی استفاده می کنند و دستورات خود را از طریق اینترنت به راحتی منتقل می نمایند. از دیگر مزایای این سیستم باید گفت هزینه تعمیر و نگهداری آن نسبت به سیستم آنالوگ بسیار پایین تر می باشد و قیمت این سیستم با مقایسه با سیستم آنالوگ بالاتر و اما اقتصادی تر می باشد. در مقایسه هزینه سیم و کابل این سیستم دیجیتال است که هزینه خیلی پایین تری نسبت به آنالوگ داراست. در مورد چگونگی اتصاالت این سیستم باید گفت دوربین های مداربسته دیجیتال را با یک کابل شبکه به یک دستگاه سوئیچ متصل می کنیم و دستگاه سوئیچ را هم با یک کابل شبکه به کامپیوتر وصل می کنیم. دستگاه سوئیچی که برای دوربین ها انتخاب می شود به تعداد دوربین ها بستگی دارد که شما در این سیستم استفاده می کنید. هزینه این سوئیچ ها بسیار پایین است و تنها هزینه ای که بیشتر از سیستم آنالوگ پرداخت می کنید هزینه تهیه دوربین شبکه است که در حقیقت دو تا سه برابر دوربین آنالوگ می باشد و این را هم در نظر بگیرید که هزینه سیم و کابل کمتری دارد و هزینه دستگاه DVR را هم نمی پردازید و از امکانات شبکه هم بهره مند خواهید بود .

 

 

برخی از ویژگی دوربین های تحت شبکه:

 

 

استاندارد حفاظت محیطی IP

 

 

مقاوم در برابر باران و گرد و غبار، محافظ دوربین اجازه استفاده از آن را در محیط های خیلی سرد و یا گرم را می دهد. در محیط های بسیار گرم یا سرد از جمله در کویر و یا آب و هوای برفی، برای اطمینان از عملکردثابت دوربین در housing ساخته شده (جعبه محافظ) به بخاری و فن نیاز خواهد بود. بطو کلی این محافظ باید حداقل دارای امتیاز IP66برای فراهم آوردن حفاظت کافی برای اجزای دوربین باشد.

 

 

Tamper detection :

 

 

قابلیتی که می تواند دستکاری روی دوربین را تشخیص داده و با آلارم دادن واکنش نشان دهد. دستکاری هایی مانند تغییر جهت دوربین (redirection) ، نامتمرکز کردن(defocused)، مسدود کردن جلوی دوربین(blocked)، و یا رنگ اسپری کردن (Spray printed). این قابلیت اجازه نصب این دوربین ها را در مکانهای مستعدی مانند زندانها و ایستگاه های حمل ونقل و ... می دهد.

 

 

 Power over Ethernet:

 

 

 دوربین های شبکه معمولی نیاز به یک کابل برق برای تامین برق و یک کابل اترنت برای انتقال داده ها دارند. POE توسط استاندارد 802.3f توسعه داده شده است که اجازه می دهد تامین برق توسط همان کابل اترنت صورت بگیرد و بنابراین استفاده از کابلهای برق حذف می شود. با اتصال یک دوربینی که POE را پشتیبانی می کند به یک سویئیچی با POE نیازی به کابل های برق اضافه نخواهد شد.

 

 

 فشرده سازی H265 :

 

 

این فرمت نرخ فشرده سازی بالاتری را دارد و میتواند پهنای باند را بیشتر کاهش بدهد. ولی هنگام فشرده سازی و خارج کردن از حالت فشرده سازی نیاز به فریم های کلیدی و متوالی قبلی دارد.H264 روش های فشرده سازی کارآمدتر با حرکت جستجو و پیش بینی دقیقتر را فراهم میکند.

 

 

 تکنولوژی WDR :

 

 

در هنگام فیلم برداری در شرایطی که نور زمینه زیاد است یا تابش خیره کننده ای وجود داردکه اغلب در اطراف ورودی ساختمان ها، در دستگاه های خودپرداز و یا کنار پنجره است به کار می آید. در هر دو منطقه تاریک و روشن جزئیات از دست می روند. با افزایش تکنولوژی WDR نور نامتعادل جبران می شود و جزئیات در سراسر میدان دید برای شناسایی تصویر نشان داده می شود.

 

 

Motion detection:

 

 

 برای ضبط تصاویر بر اساس شناسایی حرکت در تصویر

 

 

Alarm Trigger:

 

 

 ویژگی اصلی قابلیت شناسایی حرکت در تصویر می باشد. بدین صورت که در یک تصویر ثابت اگر یک شی و یا یک انسان اقدام به حرکت نماید آن را شناسایی می کند و می توان رویدادی را برای آن انتخاب نمود تا در زمان شناسایی حرکت عملی را انجام دهد. برای مثال اینکه اگر شخصی وارد این منطقه شد یا شیی به آنجا ورود پیدا کرد آژیر خطر به صدا در بیاید یا عکس العمل دیگری نشان دهد( Alarm Trigger) قادر است تا از طریق ضبط ویدیویی و عکس گرفتن از صحنه مشکوک آن وقایع را ذخیره کند. قادر است با پخش کردن صدایی از طریق کامپیوتر به عنوان آژیر خطر از اتفاق ناگواری که در شرف وقوع است آگاه سازد. قادر به فرستادن تصاویر و فیلم های گرفته شده از طریق Email برای کارفرمای خود است. و همین طور می تواند فیلم را از طریق FTP نیز ارسال کند.