برای اینکه شما بتوانید در این زمینه انتخاب مناسبی داشته باشید می بایست کلیه اطلاعات فنی در مورد دوربین های مداربسته پروژه ی خود و لنزهای مرتبط به آنها را مطالعه نموده و یا با توجه به مقدار آمپر و ولتاژ مورد نیاز دوربین های مدار بسته منبع تغذیه را انتخاب نمایید.

 

 

در صورتی که بدون آگاهی کافی منبع تغذیه ی نامناسبی را انتخاب نمایید ممکن است با مشکلاتی نظیر پرش تصویر ، قطع و وصل شدن تصویر ، داغ شدن بیش از حد و در نهایت سوختن ترانس را خواهید داشت.

 

 

در مورد هزینه های منبع تغذیه نیز دانستن این نکته خالی از لطف نیست که هزینه منبع تغذیه نسبت به هزینه هایی که برای دوربین های مدار بسته پرداخت میشود بسیار ناچیز است. بنابراین در نظر داشته باشید که در هر شرایطی بهترین منبع تغذیه موجود را تهیه کنید یعنی منبع تغذیه ای که بامشخصات فنی دوربین ها همخوانی داشته و جریان خروجی آن ثابت باشد و در نتیجه یک ولتاژ تثبیت شده را به دوربین ها برساند.

 

 

مزایا و معایب ترانس های مرکزی

 

 

ترانس های مرکزی به چند دسته تقسیم میشوند:

 

 

مهمترین مزیت استفاده از منبع تغذیه مرکزی امکان جایگزینی آنها با سیستم برق اضطرای یا  UPSاست که قابلیت بسیار مهم جهت ارتقای امنیت سیستم نسبت به خرابکاری میباشد. برخی از ترانس های مرکزی ارزان قیمت صرفا دارای یک خروجی بوده و در واقع یک آداپتور با آمپر بالا از قبیل 5 ، 10 یا ... است که از طریق همان خروجی ولتاژ به تمام دوربین ها انتقال پیدا میکند.

 

 

در این ترانس ها با ایجاد یک اتصالی جزئی کوچک تصاویر کلیه ی دوربین های مداربسته شما قطع خواهد شد اما بعضی از این ترانس ها دارای خروجی جداگانه هستند.به صورتی که اگر اتصالی برای سیم های بین ترانس و دوربین مداربسته بوجود بیاید فقط همان خروجی قطع میشود و بقیه ی خروجی ها بدون مشکل عمل انتقال ولتاژ را انجام داده و دوربین ها به کار خود ادامه میدهند.اینگونه ترانس ها دیجیتال هستند و دارای مدار های الکتریکی هوشمند و فیوز های جداگانه برای هر خروجی میباشند.

 

 

بنابراین بهتر است که برای اجرای پروژه های خود یا از ترانس های دیجیتال هوشمند استفاده کنید یا برای هر دوربین از ترانس های مجزا استفاده کنید که در صورت بروز اتصالی فقط یک تصویر خود را از دست داده و باقی دوربین ها تصاویر را ضبط کرده و نمایش بدهند.