سوختگی ناشی از خورشید

 

 

یک تفکر رایج در میان عموم مردم این است که اگر یک دوربین برای استفاده در فضای خارج از ساختمان درجه بندی شده باشد به این معنی است که در برابر همه چیز نفوذ ناپذیر است. این مطلب صحیح نیست! اگر مراقب نباشید توانایی خورشید برای از بین بردن دوربینتان فراتر از انتظار است. نور خورشیدی که مستقیما وارد لنز دوربین شما می شود در نهایت پس از گذشتن از آن وارد سنسور تصویر شما می شود. با گذشت زمان این مسئله شروع به ایجاد اعوجاج بر روی شیشه می کند اما این در برابر تاثیر نور خورشید بر روی سنسور تصویر هیچ است. بعد از مدت کوتاهی شروع به دیدن مقداری افت کیفیت آزاردهنده در تصویر دوربین خواهید کرد، این افت شامل محو شدگی، تغییر در کنتراست و در نهایت سیاه شدن کامل تصویر می شود. الیته کسی تعمدا دوربین خود را به سوی خورشید تنظیم نمی کند اما موقعیت خورشید در آسمان تغییر می کند و گاهی اوقات این تغییرات به گونه ای است که می تواند به دوربین شما آسیب برساند. مونیتور کردن یا بازبینی تصویر برای چند روز اول پس از نصب به شما نشان خواهد داد که دوربین نیاز به تنظیم دارد یا خیر. به دنبال هر گونه درخشش پرنور مشهود بگردید. این ها لزوما همیشه مستقیما از نور خورشید ناشی نمی شوند. سطوح که بازتابندگی بسیار زیادی دارند هم به همان اندازه مضرند.فناوری WDR اینجا برای شما یک راهکار نیست و دوربینتان را نجات نخواهد داد. 

 

 

سطوح دارای جریان های الکتریکی

 

 

یک قانون عمومی در بین حرفه ای هایی که واقعا می دانند چه می کنند هست که می گوید: "هرگز دوربین های خود را روی سطوح فلزی سوار نکنید." ما با کلمات دیگری بیان می کنیم اما شما منظور را متوجه شده اید. امواج در حقیقت دلیل عمده برای این مسئله هستند اما نشت جریان های الکتریکی دلیل دیگر است. نشت جریان الکترونیکی عموما نتیجه سیم کشی نامناسب چیزی است و آن جریان با سطح رسانا در تماس است.این جریان به همه جا حرکت خواهد کرد و اگر دوربین شما عایق نشده باشد می تواند به درون دوربین شما راه یابد و در نهایت این کار را خواهد کرد. اگر هیچ راهی برای سوار کردن دوربین بر روی سطحی به جز سطوح فلزی و رسانا پیدا نکردید، لازم است راه حلی برای این مشکل پیدا کنید تا از دچار شدن به مشکلات بعدی پرهیز کنید. سوار کردن یک تکه چوب بر روی این سطح و سپس سوار کردن دوربین بر روی چوب یک راه حل بسیار ساده برای رفع این مشکل است. فقط اطمینان حاصل کنید که هیچ تماس فلز با فلزی میان دوربین و هیچ بخشی از سازه شما وجود نداشته باشد.

 

 

 حلقه زمین(Ground loop)

 

 

حلقه زمین ها به چند دلیل مختلف ایجاد می شوند اما این مشکل همیشه خودش را با خط هایی افقی که در عرض صفحه نمایش در حرکتند نشان می دهد.(hum bars). منبع تغذیه ها و/یا کابل های مشکل دار مکررا عامل این مشکلند اما سیم کشی نامناسب در ساختمان بسیار عمومی تر است. اگر متوجه شدید که اشکالات تصویر شما مرتبط با منبع تغذیه یا کابل است، کافیست آن ها را تعویض کنید.هرچند اگر سیم کشی بد در ساختمان دلیل مشکل باشد یافتن و درست کردن آن سریع یا ارزان نخواهد بود. اینجا جایی است که ایزوله کننده های حلقه زمین وارد موضوع می شوند. این ایزوله کننده ها آداپتورهای ساده ای هستند که به محض اتصال عمل می کنند و با وصل شدن به پشت دوربین، نویز الکتریکی را از تصویر شما فیلتر می کنند.

 

 

PAL و NTSC

 

 

حالت NTSC  و PAL  دو سیستم کد گذاری ویدئویی کاملا مستقل هستند. در این مورد چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. بسته به کشوری که در آن هستید یکی از این دو را مورد استفاده قرار می دهید، ایالات متحده منحصرا از NTSC استفاده می کند.  اگر با دوربینی که با سیستم دیگر کار می کند سر و کار داشته باشید به محض اینکه دوربین را روشن کنید کاملا مشخص خواهد بود. متوجه می شوید که ممکن است بخش هایی از تصویر را مشاهده کنید اما قسمت اعظم صفحه نمایش با خط های مشکی که به نظر می آید در جای خود لرزش دارند پوشیده خواهد بود. راهکار شما مطالعه دقیق مشخصات دوربین پیش از خرید آن است. این یکی از ریسک های خرید کردن از کشوری به غیر از کشور خودتان است.

 

 

فیلتر قطع مادون قرمز(IR cut filter)

 

 

اگر دوربین شما IR cut filter ندارد نباید بیرون از ساختمان از آن استفاده کنید. این مسئله معمولا برای دوربین های امنیتی حرفه ای مشکلی محسوب نمی شود اما باز هم باید از آن مطمئن شد. مشکلی که پیش می آید این است که تصویر بسیار روشن است طوری که گویی تنظیمات نور خیلی بالا قرار دارد و لازم به گفتن نیست که در صورتی که مشکل شما این باشد تغییر دادن تنظیمات شدت نور به شما کمکی نخواهد کرد. نه تنها به طور قطع نمی توانید از این دوربین ها در فضای باز استفاده کنید باید بدانید که شرایط نوری محیطی معینی در محیط داخل ساختمان هم می تواند همین تاثیر را ایجاد کند. علاوه بر داشتن مشکلات عمده با نور روز، این دوربین ها با تفسیر مناسب نور مادون قرمز در تاریکی هم مشکل خواهند داشت.

 

 

منبع تغذیه برق

 

 

مشکلات متعددی در رابطه با منابع تغذیه می تواند وجود داشته باشد اما ایرادات مربوط به آن همیشه به شکل "خط های غلطان" خود را نشان می دهند. این ها خط هایی افقی در عرض صفحه نمایش هستند که معمولا از پایین به بالا حرکت می کنند، خط هایی که در خلاف این جهت حرکت کنند هم دیده شده اند پس این را یک قانون قطعی تلقی نکنید. تصویر دوربین شما پشت این خط ها قرار می گیرد و با آن ها حرکت نمی کند. این مشکل اغلب با خط های که به دلیل اشکال حلقه زمین ها ایجاد می شود اشتباه گرفته می شود اما خط هایی که بر اثر مشکل حلقه زمین ایجاد می شوند در موقعیت ثابت باقی می مانند.