نویز گرفتن تصویر به چند دلیل مربوط می شود که در زیر به رایج ترین نوع نویز در تصویر اشاره خواهیم کرد و رفع آن را نیز توضیح خواهیم داد.

 

 

یکی از بیشترین مواقعی که تصویر دوربین دارای نویز می شود زمانی است که میدان مغناطیسی در اطراف کابل دوربین تشکیل شود که به نویز مغناطیسی معروف می باشد.

 

 

 نویز مغناطیسی در زمانی اتفاق می افتد که کابل دوربین مدار بسته از نزدیکی یک کابل فشار قوی برق عبور کرده باشد این موضوع باعث افتادن نویز بر روی تصویر می گردد.

 

 

نویز مغناطیسی معمولا در کارخانه ها که دارای برق فشار قوی هستند اتفاق می افتد که اگر شما در هنگام نصب دوربین به این مسئله توجه کنید و کمی در انتخاب جای دوربین و مسیر عبور کابل تصویر دقت نمایید , دیگر نویزی در تصویر شما به وجود نخواهد آمد.

 

 

برای رفع مشکل نویز تصویر چند روش وجود دارد:

 

 

روش اول این است که شما کابل دوربین را از مسیر جدید بکشید و مراقب باشید که در نزدیکی کابل دوربین کابل برق وجود نداشته باشد.

 

 

روش دوم استفاده از کابل دارای شیلد قوی می باشد.

 

 

یکی دیگر از نویزهای شایع در سیستم نظارت تصویری ، نویز حرارتی است و در مواقعی که کابل دوربین مداربسته از یک محیط خیلی گرم مانند موتورخانه ، کوره های صنعتی و یا تابش مستقیم نور خورشید در مناطق گرمسیر عبور کرده باشد ، بروز میکند و راه حل اجتناب از آن اصلاح مسیر کابل کشی و بررسی میدان های الکتریکی و نقاط گرمایشی پیش از کابل کشی و بازدید میدانی توسط کارشناسان مجرب است.

 

 

در بعضی از مواقع شما بهتر است از دوربین هایی که دارای نویز گیر خودکار هستند نیز استفاده کنید